KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN 2022
LAPORAN KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN UNIT AUDIT DALAM BAGI TAHUN 2022
Latar Belakang
Berdasarkan IPPF Practice Advisory 1310-1: Requirement of the QAIP, penilaian yang berterusan dan berkala terhadap keseluruhan aktiviti audit dan perundingan kerja yang telah dilaksanakan oleh UAD perlu dijalankan. Ini termasuk pengukuran dan analisis prestasi ke atas pencapaian pelaksanaan pelan audit, masa kitaran, cadangan yang diterima dan kepuasan pelanggan. Hasil daripada analisis dan laporan yang berkaitan boleh digunakan sebagai elemen untuk penambahbaikan dalam melaksanakan aktiviti UAD.
Responden/Penerimaan Borang Soal Selidik
Bagi tempoh 5 tahun (2018 – 2022) jumlah borang soal selidik kepuasan pelanggan adalah seperti berikut:-
Pencapaian
Bagi tahun 2022 sahaja secara keseluruhannya 99.2% responden/auditi telah berpuashati dengan perkhidmatan yang diberikan oleh UAD.
Bagi tempoh 5 tahun ini (2018 – 2022), secara puratanya sebanyak 98.7% responden/auditi berpuashati dengan perkhidmatan yang diberikan oleh UAD.
Penghargaan & Cadangan Yang Diterima
UAD telah menerima sebanyak 31 penghargaan dan 13 cadangan yang antaranya adalah seperti berikut:-